Teknoloji

Boyanabilir Kullanıcı Arayüzleri

CSAIL'in SprayableTech sistemi, kullanıcıların mürekkepler kullanarak geniş ölçekli etkileşimli yüzeyler oluşturmalarına olanak tanır.

On yıllardır araştırmacılar, dijital kullanıcı arabirimlerinin fiziksel ortamla sorunsuz bir şekilde bütünleştirildiği bir dünya tasarladılar.

Bununla birlikte, bu vizyon birkaç sınır çerçevesinde sürdürülmektedir. İlk olarak çeşitli tasarım kısıtlamaları nedeniyle sensörleri ve ekran öğelerini somut dünyamıza entegre etmek zordur. İkincisi, bunu yapmak için çoğu yöntem imalat cihazının boyutuna bağlı daha küçük ölçeklerle sınırlıdır.

MIT Bilgisayar Bilimi ve Yapay Zeka Laboratuvarı’ndan (CSAIL) bir grup araştırmacı, kullanıcıların sensör ve ekranlarla oda büyüklüğünde etkileşimli yüzeyler oluşturmasına izin veren bir sistem olan SprayableTech’i buldu. Fonksiyonel boyaları kullanan sistem, televizyonunuzu kontrol etmek için gömülü sensörlü interaktif kanepeler ve duvarlarınız üzerinden aydınlatma ve sıcaklığı ayarlamak için sensörler gibi çeşitli imkanlara olanak tanır.

Etkileşimli resminizi 3B düzenleyicide tasarladıktan sonra düzeni yüzeye aktarabilmek için otomatik olarak şablonlar oluşturur. Şablonları kartondan oluşturduktan sonra bir kullanıcı, lambanız veya televizyonunuz gibi çeşitli cihazları kontrol etmek için kanepe, duvar veya hatta bina olsun, istenen yüzeye sensörler ekleyebilir. (Şablon oluşturma için alternatif bir seçenek onları dijital olarak yansıtmaktır.)

Bir kullanıcının odadaki ortam ışığını kontrol etmek için duvarlarında bir ağaç sembolü tasarlamak istediğini varsayalım. İşlemi başlatmak için dijital nesnelerini tasarlamak için 3B düzenleyicide bir araç seti kullanırlar ve yakınlık sensörleri, dokunmatik düğmeler, kaydırıcılar ve elektrominesans ekranlar gibi şeyleri özelleştirirler. 

Ardından, araç seti şablonların seçimini çıkarır; kartondan kesilmiş, basit, düz şekiller veya yüzeylere yansıtılmış şablonlar. Tasarımcılar daha sonra bir airbrush kullanarak elektriksel olarak fonksiyonel elemanlara sahip mürekkep olan fonksiyonel mürekkebi püskürtebilirler. Sistemi başlatmak için son bir adım olarak arabirimi algılama ve görsel çıktı kodunu çalıştıran panoya bağlayan bir mikrodenetleyici eklenmiştir.

Ekip, sistemi aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli öğeler üzerinde test etti:

  • beton bir direk üzerinde müzikal bir arayüz,
  • televizyona bağlı interaktif bir kanepe,
  • ışığı kontrol etmek için bir duvar ekranı ve
  • metro istasyonları ve yerel merkezler hakkında sesli bilgi sağlayan dokunmatik ekranlı bir sokak direği.

İleriye dönük olarak ekip, farklı boyutlarda dokunmatik düğmeler oluşturan “modüler” şablonların yanı sıra kendilerini istenen kullanıcı arabirimi şekline göre ayarlayan şekil değiştiren şablonlar üretmek istiyor.

Furkan Yasin Engin

Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close