Makine Öğrenmesi

Veri Görselleştirme İlkeleri Bölüm 1: Beyaz Boşluk, Metin ve Renk

Veri Görselleştirme, Veri Bilimindeki son adımlardan biridir. Analiz sonuçlarının son kullanıcıya sunulmasına izin verdiği için çok önemlidir. Bu nedenle, şekiller, metinler ve animasyonlar gibi bir grafiğin her yönüne dikkat etmek çok önemlidir. Bu makaleyle, bir Görselleştirme için bazı temel grafik tasarım ilkelerini açıklayacak, onu çok çekici ve kullanıcılar tarafından okunabilir hale getirecek bir dizi makaleye başlayacağız.

Bu eğitimde, aşağıdaki yönleri ele alıyoruz:

  • Beyaz Alan
  • Metin
  • Renk

1. Beyaz Alan

Beyaz boşluk, grafiksel bir kompozisyonun öğeleri arasındaki boşluktur. Beyaz boşlukların iyi kullanılması okunabilirliği artıracak ve okuyucuların dikkatini çekecektir. Örneğin, bir metin içinde beyaz boşluklar, büyük metin parçalarını küçük paragraflara böler ve bu da onların anlaşılmasını kolaylaştırır. Ek olarak, beyaz boşluklar görselleştirmenin bazı unsurlarını geliştirir ve vurgular ve böylece ana içeriği vurgular.

Bir Görselleştirme içinde iki tür beyaz boşluk vardır:

Makro Beyaz Boşluklar — bir şeklin arkasındaki boş alan gibi ana içeriğin etrafındaki tüm boşluklar. Aşağıdaki örnekte, makro beyaz boşlukları pembe ile işaretlenmiştir.

Bir infografik çizerken, genellikle tüm makro boşlukların doldurulması gerektiği fikri vardır. Bununla birlikte, bu strateji, hedef kullanıcıda bir kafa karışıklığına neden olabilecek aşırı bilgi yüküne yol açabilir. Bu nedenle makro beyaz boşlukları dengelemek çok önemlidir.

Mikro beyaz boşluklar — metindeki rakamlar arasındaki, eksen ile metin arasındaki veya çubuk grafikteki çubuklar arasındaki tüm boşluklar. Aşağıdaki şekilde pembe renkte bazı mikro beyaz boşluklar gösterilmektedir:

2. Metin

Görselleştirmede metnin kullanılması, okuyucunun bağlamı anlamasına yardımcı olur. Bir grafikteki metin örneği, eksen etiketleri, başlık ve bazı açıklamalardır. Metinle ilgili temel grafik tasarım ilkeleri, stil (kalın, italik, altı çizili metin gibi), yazı tipi boyutu, yazı tipi ailesi, satır aralığı ve paragraf bölme ile ilgilidir. Bu son yön, grafik bazı uzun açıklamalar sunmadıkça, bir arsada çok yaygın değildir.

Önceki özelliklerin doğru kombinasyonunun seçimi, bir grafiği az çok okunabilir ve eğlenceli hale getirir. Örneğin, aşağıdaki grafikteki yazı tipi boyutu ve yazı tipi ailesi (Monotype Corsiva) çok küçük ve karmaşıktır, bu nedenle hemen okunmasını zorlaştırmaktadır.

3. Renk

Renk, duyguları ve hisleri iletmek için en güçlü araçtır. Renkleri seçerken, tehlikeli durumlar için kırmızı, her şey yolunda demek için yeşil vb. standartlara uymak çok önemlidir.

Her renk üç yön ile karakterize edilir:

Ton, “saf” bir renktir, yani ışığın optik spektrumu içinde yalnızca bir dalga boyuna sahiptir.

Parlaklık, renk tonuyla karıştırılan gölgeleme miktarıyla ayırt edilen rengin yoğunluğunu ifade eder.

Doygunluk, bir tonla karıştırılan beyaz ışığın miktarıyla ayırt edilen rengin yoğunluğunu ifade eder.

Bir görselleştirme içinde, uyumlu bir grafik oluşturmak için renkler birleştirilebilir. Aşağıdakiler gibi renk paleti oluşturmak için birçok araç mevcuttur:

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close